SCHUDDENDE BILLEN TIJDENS CARNAVALSSHOW!!!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Stappers - WaarBenJij.nu SCHUDDENDE BILLEN TIJDENS CARNAVALSSHOW!!!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Stappers - WaarBenJij.nu

SCHUDDENDE BILLEN TIJDENS CARNAVALSSHOW!!!!

Blijf op de hoogte en volg Stappers

06 Augustus 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

SCHUDDENDE BILLEN TIJDENS CARNAVALSSHOW!!!!

Dag 22

CITYTOUR
Na een zeer korte nacht ging om 7.30 uur de wekker. Om 9.00 uur vertrokken we bij het hotel voor de CITYTOUR. Copacabanabeach Ligt een aardig eind van het echte centrum af. Rio kun je je voorstellen als een grote stad met grote stadsdelen. Gedurende de tour hebben we vele wijken bezocht om een goed beeld te krijgen van de stad.

CENTRUM
In het echte oude centrum is een aquaduct. Dat zijn prachtige bouwwerken om het water van de ene berg naar de andere berg te vervoeren. Verder zijn er vele mooie oude koloniale gebouwen in het centrum en was er de markt welke 1x per maand gehouden wordt. Naast de bus en te voet hebben we ook een stuk met de metro afgelegd. Rio is een prachtige stad met vele bergen en baaien. We zijn ook naar het voetbalstadion gereden waar het Nederlands elftal in 2014 de finale speelt. We konden niet naar binnen omdat er momenteel 24 uur per dag aan gewerkt wordt.

SUIKERBROOD
Om 16.30 uur zijn we met de stadsbus naar Suikerbrood gegaan. Daar kun je met een lift van de ene bergtop naar de andere gaan. Dat heb ik dus ook gedaan. Eenmaal boven had ik een prachtig uitzicht over de stad. Dat in combinatie met de zonsondergang was SCHITTEREND!! Doordat de zon om 18.00 uur onderging hadden we daarna de mogelijkheid om te genieten van het uitzicht van RIO DE JANEIRO BY NIGHT!!! Om 19.00 uur ben ik met twee groepsleden met een taxibusje naar het hotel gegaan. Het was een super speciale rit. De chauffeur leek wel dronken te zijn. Ik was blij toen we bij het hotel waren. Nu achteraf kunnen we er gelukkig om lachen. Het was een zeer mooie zonsondergang bij SUIKERBROOD!!!

CARNAVALSSHOW
WAT IS RIO ZONDER CARNAVAL???? Tijdens de citytour zijn we naar de straat gegaan waar het met carnaval te doen is. DE PARADE!!! De tribunes zijn enkel en alleen voor CARNAVAL!!Om de echte cultuur te zien heb ik gisteravond een ticket gekocht van de CULTURELE CARNAVALSSHOW. De show begon om 21.30 uur en was echt genieten. De muziek, omgeving, ambiance en vrouwen zorgde voor een mooie show en leuke ZATERDAGAVOND IN RIO!!. Tegen het einde van de show vroeg de presentator uit welk land de bezoekers kwamen. Hollandia!!!!! Toen was ‘HET MOMENT VAN DE AVOND’…….we moesten de bühne op om het lied “Tulpen uit Amsterdam” te zingen. En dat voor een volle zaal met mensen uit Japan, Korea, Rusland, Amerika, Australie enz. enz.. Ik kon de tekst niet maar kreeg complimenten voor mijn playbacken. HET WAS EEN VAN DE LEUKSTE AVONDEN VAN DEZE SCHITTERENDE REIS!!!


COPACABANA
Om 01.00 uur waren we terug bij het hotel en zijn we met een groepje naar Copacabana beach gegaan. Daar hebben we nog een gehele tijd gezellig gezeten bij een strandtent. Het was zeer leuk. Om 03.00 uur lag ik in bed en kon tot 8.30 uur uitslapen. Op dat moment hoorde ik de wekker gaan en moest ik alweer opstaan!!!

TIJDSVERSCHIL
Hier in Rio is het tijdsverschil met NL nog maar 5 uur. Langzaam maar zeker kom ik steeds dichter bij de Nederlandse tijdzone. GELUKKIG is het zover nog niet en kan ik nog 2 dagen hier genieten!!!

TEMPERATUUR
Ik weet niet wat voor weer het in Nederland is, maar hier mag ik niet klagen. Het is HEERLIJK VAKANTIEWEER!!



GROETJES VANUIT MIJN HOTEL IN COPACABANABEACH, RIO DE JANEIRO, BRAZILIE!!!!!


Hojje wha,

Gr. Sjuul

Tags: Sjuul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Stappers

Actief sinds 28 Juli 2012
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 17677

Voorgaande reizen:

28 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

1e reis Zuid Amerika

Landen bezocht: