GROETJES VANUIT BRAZILIE!!! - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Stappers - WaarBenJij.nu GROETJES VANUIT BRAZILIE!!! - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Stappers - WaarBenJij.nu

GROETJES VANUIT BRAZILIE!!!

Blijf op de hoogte en volg Stappers

01 Augustus 2012 | Brazilië, Pantanal

WELKOM IN BRAZILIE!!!

Dag 16

Om 8.00 uur hebben we de stad SUCRE verlaten en zijn naar het vliegveld gegaan. Om 10.30 uur zijn we naar Santa Cruz gevolgen. Die stad is economisch gezien heel belangrijk voor Bolivia. De stad ligt op een 2500 meter boven zeeniveau. De dagen dat ik op grote hoogte moest leven heb ik dus achter mij gelaten. Vanaf heden is het weer ‘NORMAAL’.

Vanuit het vliegveld zijn we niet naar de stad gegaan zoals in het programma stond, maar zijn we naar een 5 sterren resort gegaan met dierentuin en groot zwemparadijs. We verbleven 5 uur in het park. Ik heb eerst een grote wandeling gemaakt en toen een HANGMAT opgezocht. Daar kon ik lekker schommelen in de hangmat en genieten van de rust en omgeving. Het was zeer relaxt.

Om 17.00 uur zijn we naar het busstation van Santa Cruz gereden. Daar kwamen we om 18.00 uur aan en moesten tot 20.30 uur wachten, 1,5 uur te lang want onze nachtbus zou eigenlijk om 19.00 uur gaan. Het was een vrij redelijke bus, tot 00.00 uur. Om 00.00 uur sliepen veel mensen tot het paneel van een nooduitgang eraf vloog en er super veel wind in de bus kwam. De bus werd lang de weg geparkeerd en het dakluik gerepareerd. Daarna kon de reis verdergaan. Om 7.50 uur kwamen we bij het grensplaatsje aan. Dat was veel later dan gedacht. Het was in eerste instantie de bedoeling dat we met een luxe nachttrein zouden gaan. Maar doordat de regering de coupe opeiste is dat niet doorgegaan.

Met een kleine taxi hebben we de laatste kilometers door Bolivia gereden naar de grens. Daar stond de Braziliaanse bus al klaar. Aan de Boliviaanse zijde ging het uitchecken goed. Niemand realiseerde zich dat je in Brazilië weer inchecken moet!!! We sloten weer fijn achteraan in de rij aan. De tijd is nog nooit zo snel voorbij gegaan. Om 11.20 uur tot 14.00 uur hebben ze pauze. Wij kwamen om 10.00 uur bij de Braziliaanse grens aan en het was zeer spannend of wij er op tijd doorheen konden gaan. Om 11.10 uur was ik als eerste aan de beurt en heb gezegd dat we met een groep van 21 man waren. We hadden super veel geluk!!! Iedereen mocht er doorheen gaan. Om 11.25 uur waren we er allemaal doorheen en kon de ‘ECHTE BRAZILIAANSE VAKANTIETIJD BEGINNEN’.

Dit was het weer: PERU EN BOLIVIA heb ik definitief verlaten. Deze laatste week zal ik jullie vanuit BRAZILIE bijpraten!!!!